GENERHVERVELSE AF KORT​

Lad os hjælpe dig med generhvervelsen af dit kort. Ring til os direkte, og få booket en tid ind. Få målrettet undervisning mod generhvervelse af dit bil kort.

Effektiv
planlægning

Personlig
undervisning

Fleksibel praktiskkørsel

Vi hjælper dig med at komme ud på vejen igen

Skal du generhverve dit kort til bil eller motorcykel, så kan Sammys trafikskole hjælpe dig med, at komme ud på vejen igen.

Hvad enten du har betinget frakendelse, ubetinget frakendelse af førerretten eller kørselsforbud, hjælper vi dig igennem forløbet.

Eleverne er forskellige når det handler om at generhverve kortet. Derfor får alle elever personlig træning, for at opnå fuld tilpas- og tryghed.

For at begynde til generhverv, bedes du at tilmelde dig til vores introaften forløb som foregår hver søndag kl 15:00.

Mere om generhvervelse af kort

Betinget frakendelse

En betinget frakendelse betyder, at du beholder dit kort, hvis du består en kontrollerende køreprøve (dvs. både en teoriprøve og en praktisk prøve) inden for en frist, som politiet fastsætter – normalt 6 måneder.

Hvis du dumper til en af prøverne, skal du aflevere dit kort.

Ubetinget frakendelse

Hvis du bliver ubetinget frakendt, så mister du din førerret, og dermed også dit kort.

Det betyder, at du skal aflevere dit kort til politiet. Efter frakendelsestiden er udløbet, skal du generhverve førerretten, hvis du igen ønsker at føre køretøj.

Spirituskørsel

ANT-KURSUS (KURSUS I ALKOHOL, NARKO OG TRAFIK)

Har du fået en betinget eller ubetinget frakendelse i forbindelse med alkohol eller kørsel under påvirkning af bevidsthedspåvirkende stoffer, skal kursusbevis fra et ANT-kursus (afholdes af Regionerne) medbringes ved undervisningens start. Kursusbeviset må max. være et år gammelt, når du søger om generhvervelse af kørekort. ANT-kursus indebærer 12 timers kursus i alkohol, narko og trafik.

Kørselsforbud

Hvis du har fået frakendt førerretten og dine overtrædelser af færdselsloven er begået inden for de første tre år, efter at du har fået kørekort første gang, vil du blive pålagt et kørselsforbud.

Hvis du har fået kørselsforbud skal du aflevere dit kort til politiet.

For at få dit bil kort tilbage, skal du igennem særlig undervisning, som strækker sig over 8 undervisningsdage, og have mindst 8 kørelektioner og 8 teorilektioner af mindst 45 min. varighed.

Hvordan ansøger jeg om generhvervelse af mit kort?

Skal du have generhvervet dit kort, skal du først søge om generhvervelsen. Det kræver at du først kontakter din kommune, afleverer en udfyldt ansøgningsblanket samt et pasfoto, gyldigt pas, og det brev du har modtaget omkring frakendelsen af dit kort. Har du fået frataget dit kort grundet narkotika eller alkohol, skal du også afleveret et ANT-kursusbevis.

Har du en ubetinget frakendelse kan du tidligst søge om generhvervelse af kortet én måned før, at frakendelsestiden udløber.

Har du en betinget frakendelse, skal du være opmærksom på, at du kun beholder dit kort, hvis du består en kontrollerende køreprøve inden for en frist, som politiet fastsætter – normalt 6 måneder efter domsafvigelsen.

Hvis du dumper til en af prøverne, skal du aflevere dit kort.

Tilmeld dig til vores generhvervelse hold.

Få generhvervet dit kort hos Sammys Køreskole

Er du klar til at komme på vejene igen? Vi hjælper dig hele vejen igennem – også med at finde ud af hvordan du søger generhvervelse af dit kort korrekt.

Få generhvervet dit bil kort hos Sammys trafikskole. Hos os får du en personlig undervisningsforløb med en professionel erfaren kørerlærer, med fokus på den enkelte elev. Tøv ikke med at kontakte os. Ring og book en tid nu!